Days
Hours
Minutes
Seconds
Μέχρι τα Διασυλλογικά Πρωταθλήματα 2017

Κοντρ Lightner



To  κοντρ Lightner είναι μία μέθοδος που αποσκοπεί σε υπόδειξη αντάμ. Την σύμβαση επινόησε ο Theodore Lightner (1893-1981), μία ηγετική φυσιογνωμία και πρωτοπόρος του μπριτζ, κατά την πρώιμη περίοδο του παιχνιδιού. Υπήρξε συμπαίκτης του  Ely Culbertson και συμμετείχε στην "Μάχη του Αιώνα", τον αγώνα μεταξύ των ομάδων των Culbertson και Lenz που διεξάχθηκε το διάστημα μεταξύ Δεκεμβρίου του 1931 και Ιανουαρίου του 1932.


Ο Lightner θεωρούσε ότι ένα κοντρ εναντίον σλεμ δεν θα απέδιδε τόσο πολύ αν διατηρούσε μόνο το νόημα της τιμωρίας. Ούτως ή άλλως το να μπουν μέσα οι αντίπαλοι, ακόμα και άκοντρα, ήταν ήδη υπεραρκετό για τον άξονα. Αυτό που φαινόταν πιο λογικό θα ήταν να αποκτήσει το κοντρ κάποια συμβατική έννοια, την οποία αν αποκωδικοποιούσε σωστά ο αμυνόμενος που ήταν στην αντάμ, θα επέλεγε να βγει στο (μόνο) χρώμα που θα επέτρεπε στην άμυνα να πάρει τις λεβέ που θα απαιτούνταν για να βάλει μέσα το συμβόλαιο.

Με αυτό το σκεπτικό ο Lightner πρότεινε το κοντρ από το χέρι που δεν είναι στην αντάμ να είναι συμβατικό:
Ο συμπαίκτης του παίκτη που κοντράρει, ο οποίος παίζει πρώτος, καλείται να επιλέξει μία ασυνήθιστη αντάμ, η οποία μπορεί να είναι κρίσιμη ως προς την πραγματοποίηση ή μη του συμβολαίου.
Μετά από κοντρ Lightner απαγορεύεται η αντάμ σε ατού αλλά και σε χρώμα που έχει αγοράσει η άμυνα. Σχεδόν πάντα, ο αμυνόμενος που έχει κοντράρει είτε είναι σικάν σε κάποιο χρώμα, είτε περιμένει να κερδίσει τις δύο πρώτες λεβέ σε χρώμα που έχουν αγοράσει οι αντίπαλοι.
Από κάποια ζευγάρια έχει συμφωνηθεί μία παραλλαγή του Lightner, σύμφωνα με την οποία το κοντρ επιβάλλει την αντάμ στο πρώτο χρώμα του μορ.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο παίκτης που έχει την αντάμ θα πρέπει να επανεξετάσει την αγορά και σε συνδυασμό με το κοντρ να καταλήξει στο σωστό συμπέρασμα σχετικά με το τι ακριβώς του ζητάει ο συμπαίκτης του.





                                                    
                                                 ♥       ♥
                                                  ♥ ♠ ♦               
                                    ♥ ♠  ♣        ♣     ♦                 
 
                             ♥ ♠    ♦ ♣    ♥ ♠        ♣ ♥ ♠     
                            ♦   ♦  ♣ ♥ ♠    ♦ ♣            ♥                        ♣ ♥      
                                           ♦  ♠ ♦ ♣ ♥ ♠       
                           ♣     ♥ ♠           ♥        ♥ ♠           
                                           ♣ ♥ ♠     ♦ ♣        
                                                                                ♣