Υπάρχουν
φυσικά κάποιοι βασικοί κανόνες οι οποίοι
εφαρμόζονται σε ένα μεγάλο ποσοστό των
διανομών αλλά ποτέ δεν θα βελτιωθείτε
σε αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού
παίζοντας μηχανικά και ακολουθώντας
μία νόρμα χωρίς να παίρνετε υπόψη τα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε
ντόνας.
Οι
βασικές αρχές της άμυνας
συνίστανται από αρκετά επιμέρους θέματα:
- Αντάμ: Ποιο χαρτί και σε ποιο χρώμα πρέπει να βγείτε;
- Έλεγχος του μορ: Συνάδουν τα φύλλα του μορ με την αγορά; Είναι αυτό που περίμενε ο εκτελεστής; Έχετε ελπίδες να βάλετε μέσα το συμβόλαιο; Τι ονέρ ελπίζετε να βρείτε στον συμπαίκτη σας; Τι πλάνο περιμένετε να ακολουθήσει ο εκτελεστής (κοφτές, ανάπτυξη μακριού χρώματος, εμπάσες, endplay);
- Σινιάλα: Τι πληροφορίες δίνετε στον συμπαίκτη σας διαφοροποιώντας την σειρά με την οποία παίζετε τα φύλλα;
- Παθητική vs επιθετική άμυνα: Θα προσπαθήσετε να πάρετε τις μπάζες σας όσο πιο γρήγορα γίνεται ή θα περιμένετε τον εκτελεστή να το κάνει για εσάς;
- Αναγνώριση εκτελεστικού πλάνου: Τι δείχνει ο εκτελεστής με τον συγκεκριμένο τρόπο παιχνιδιού και τι μπορείτε να κάνετε για να τον εμποδίσετε;
ΑΝΤΑΜ
Το
πρόβλημα της άμυνας είναι ότι στις
πρώτες τουλάχιστον λεβέ θα πρέπει να
μαντεύει τα αποτελέσματα των κινήσεων
της. Οδηγός της πριν την αντάμ είναι
μόνο η αγορά σε συνδυασμό με τα φύλλα
που κρατάει ο παίκτης αριστερά του
εκτελεστή. Σε κάποιες όμως περιπτώσεις
ούτε αυτά θα είναι αρκετά. Τότε θα πρέπει
να ληφθούν υπόψη και άλλοι παράγοντες
ώστε να επιλεγεί η αντάμ εκείνη που
ακόμα και αν δεν δώσει πλεονέκτημα στην
άμυνα, τουλάχιστον δεν θα ωφελήσει ούτε
τους αντιπάλους.
Γενικά
προτιμάμε να βγαίνουμε:
- Σε καλό ή μακρύ δικό μας χρώμα (κυρίως αν περιλαμβάνει σειρά από ονέρ, πχ KQJxx)
- Σε χρώμα που έχει αγοράσει ο συμπαίκτης μας (με πιθανή εξαίρεση στα χρωματιστά τις φορές που κρατάμε τον Α στο χρώμα, εκτός αν είναι το πολύ δίφυλλος)
- Σε χρώμα που δεν έχουν αγοράσει οι αντίπαλοι
- Στο χρώμα του μορ
Αντάμ στα ΧΑ
- Αν έχει αγοράσει ο συμπαίκτης προτιμάμε να βγούμε εκεί
- Αν δεν συμβαίνει κάτι από τα παραπάνω προσπαθούμε να επιλέξουμε μεταξύ παθητικής και επιθετικής αντάμ:
- Παθητική αντάμ κάνουμε όταν:
- έχουμε τους περισσότερους πόντους στον άξονα και δεν έχουμε δικό μας καλό χρώμα (ή το έχουν αγοράσει οι αντίπαλοι)
- Ο εκτελεστής παίζει σε μισφίτ
- Από την αγορά γνωρίζουμε ότι ο μορ έχει πολύ λίγους πόντους
- Επιθετική αντάμ κάνουμε σχεδόν σε όλες τις άλλες περιπτώσεις
Αποφεύγουμε:
- Την αντάμ σε κοντά χρώματα, εκτός αν είναι αγορασμένα από τον σύντροφο
- Την αντάμ μη υποστηριζόμενων ονέρ
- Την αντάμ στο χρώμα του εκτελεστή
Αντάμ
στα χρωματιστά
- Βγαίνουμε επιθετικά (σε χρώμα με ονέρ) αν γνωρίζουμε για την ύπαρξη καλού πλευρικού χρώματος ή αν ο εκτελεστής έχει δείξει διχρωμία και παίζει σε φιτ (άρα δεν έχει νόημα η αντάμ ατού)
- Βγαίνουμε παθητικά (από σειρά, λιμά ή ατού) όταν οι αντίπαλοι έχουν ομαλές κατανομές, έχουμε όλο το φύλλο στον άξονα, ο μορ έχει δείξει πολλούς πόντους ή εναντίον μεγάλου σλεμ
- Ατού (ώστε να περιορίσουμε τα κοψίματα) όταν:
- Ο μορ έχει δώσει προτίμηση στην διχρωμία του εκτελεστή
- Ο μορ έχει δείξει κοντό χρώμα
- Από καλή σειρά στα ατού
- Εναντίον μεγάλου σλεμ
- Vs αγορών θυσίας
- Προσπαθούμε να πάρουμε κοφτή η να δώσουμε στον συμπαίκτη όταν:
- Έχουμε πολύ λίγους πόντους και σόλο ή ντάμπλετον
- Υπάρχει κοντό χρώμα σε εμάς ή απέναντι
Αποφεύγουμε:
- Την αντάμ Άσων αν δεν υποστηρίζονται από συνεχόμενο ονέρ (εκτός αν πρόκειται για τον Α σε μη αγορασμένο χρώμα εναντίον συμβολαίου 5 σε μινέρ ή εναντίον σλεμ αν δεν έχει κιουμπινταριστεί το χρώμα. Επίσης εξαίρεση συνήθως αποτελεί -ανάλογα και με το μήκος μας στο χρώμα- η περίπτωση που το χρώμα το έχει αγοράσει ο σύντροφος)
- Κάτω από Άσους (underlead)
- Την αντάμ στο χρώμα του εκτελεστή (εκτός αν είναι ατού)
Επιλογή
φύλλου
Κάθε ζευγάρι μπορεί να διαμορφώσει
τις δικές του συμφωνίες για την σημασία
της αντάμ. Συνήθως όμως εφαρμόζονται
τα ακόλουθα:
- Από σειρά (ή σχεδόν σειρά πχ KQTx) τριών ονέρ βγαίνουμε το μεγαλύτερο
- Από εσωτερική σειρά (πχ KJTxx) το επικεφαλής της σειράς εκτός αν υπάρχει διαφορετική συμφωνία
- Από μακρύ χρώμα με ονέρ (όχι σειρά) το 4ο μικρότερο
- Από μακρύ χρώμα χωρίς ονέρ το 2ο μεγαλύτερο
- Από δίφυλλο το μεγαλύτερο
ΣΙΝΙΑΛΑ (Carding)


Β] Μέτρημα: Δείχνει ζυγό ή μονό (αρχικό) αριθμό φύλλων στο χρώμα που παίζει ο εκτελεστής ή σε άλλες περιπτώσεις που υπαγορεύονται από την αντάμ (σε κάποια ζευγάρια η αντάμ του Άσου στα χρωματιστά ζητάει μέτρημα, ενώ του Ρήγα διάθεση) ή όταν δεν έχει σημασία το θέλω – δεν θέλω. Παίζοντας udca, με μικρό φύλλο δείχνουμε ότι κρατάμε ζυγό αριθμό φύλλων.

Δ] Μονά-ζυγά: Εφαρμόζεται στο χρώμα της αντάμ, μόνο εάν είναι γνωστό ότι κρατάμε πολλά φύλλα στο συγκεκριμένο χρώμα. Μικρό φύλλο είναι ενθαρρυντικό. Μεγάλο μονό δείχνει προτίμηση για το μικρότερο χρώμα, μεγάλο ζυγό προτίμηση για το μεγαλύτερο χρώμα. Πολλά ζευγάρια το εφαρμόζουν και στο σόλο του μορ αντί για Lavinthal.
False-carding (ή πώς να αποπροσανατολίσετε τον συμπαίκτη σας): Ο εκτελεστής προφανώς παρακολουθεί τα σινιάλα σας και βγάζει και εκείνος τα δικά του συμπεράσματα. Παρόλα αυτά γενικά ο συμπαίκτης σας θα έχει περισσότερους λόγους να ξέρει τι συμβαίνει στο τραπέζι οπότε τις περισσότερες φορές δεν θα είναι και πολύ συνετό να τον αποσυντονίζετε με εσκεμμένα λανθασμένες ενδείξεις. Ο κύριος λόγος για να το κάνετε είναι όταν ξέρετε ότι δεν προβλέπεται να πιάσει χέρι ο σύντροφος, οπότε τα σχετικά σινιάλα είναι άχρηστα. Επίσης εναντίον σλεμ, όπου προτείνεται να αφήσετε τον εκτελεστή να βρει μόνος του τις μπάζες του. Τέλος, όταν το χρώμα δεν είναι κρίσιμο, δεν είναι ανάγκη να παίζετε σαν να σας έχουν δώσει ορό της αλήθειας, αρκεί να προσέξετε να μην παίζει τόσο σημαντικό ρόλο η συγκεκριμένη ένδειξη για τον συμπαίκτη σας.
ΚΑΝΟΝΕΣ

Οι
κανόνες που ακολουθούν θα σας φανούν
οικείοι. Όμως θα πρέπει να τους προσαρμόζετε
στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε
διανομής και να αναγνωρίζετε τις
περιπτώσεις εκείνες στις οποίες θα
πρέπει να τους παραβείτε:
Α]
Μεγάλο στην 3η θέση
Εξαιρέσεις:
Δεν παίζουμε μεγάλο στην 3η θέση:
- Ώστε να διατηρήσουμε επικοινωνία με τον σύντροφο
- Όταν κόβουμε τις επικοινωνίες εκτελεστή – μορ
- Όταν παρόλο το ducking ρίχνουμε winner
- Όταν πρέπει να κρατήσουμε φύλλα που εμπασάρουν τον δεξιά μας αντίπαλο
Β]
Μικρό στην 2η θέση
Εξαιρέσεις:
Δεν παίζουμε μικρό στην 2η θέση:
- Ώστε να διατηρήσει ο συμπαίκτης την δική του είσοδο στο χέρι του
- Αν αμέσως μετά μπορούμε να κερδίσουμε γρήγορες λεβέ
- Αν κόβουμε την επικοινωνία εκτελεστή – μορ
- Αν έτσι αποφεύγουμε ruffing-finesse στην συνέχεια
- Για να αποφύγουμε να κλειστούμε στο χέρι στην συνέχεια
Γ]
Καλύπτουμε τα ονέρ των αντιπάλων
Εξαιρέσεις:
Δεν σκεπάζουμε ονέρ με ονέρ:
- Όταν θέλουμε να πιάσει ο συμπαίκτης
- Όταν θέλουμε να πάρουμε ένδειξη από τον συμπαίκτη
- Όταν θέλουμε να μην προδώσουμε τα φύλλα μας
- Όταν υπάρχει κίνδυνος να ρίξουμε το ονέρ του συντρόφου
- Όταν είναι το πρώτο από συνεχόμενα ονέρ
- Όταν θα μπλοκαριστεί το χρώμα μας
- Όταν θέλουμε να διατηρήσουμε επικοινωνία με τον σύντροφο
- Όταν θα κλειστούμε στο χέρι μας (δεν έχουμε ικανοποιητικό φύλλο για να παίξουμε στην συνέχεια)
DUCK (ή hold-up)
Το ducking είναι ένα αποτελεσματικό τέχνασμα τόσο για τον εκτελεστή όσο και για την άμυνα αν δεν γίνεται άσκοπα αλλά αντίθετα πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις. Για την άμυνα αυτές γενικά είναι οι εξής:
Αφήνουμε έξω όταν
- Δεν υπάρχει άλλο πιάσιμο στο χέρι μας
- Πρέπει να πιάσει ο συμπαίκτης για να παίξει ένα χρώμα που εμείς δεν μπορούμε
- Αν δεν το κάνουμε, ο εκτελεστής θα κερδίσει λεβέ που δεν δικαιούται στην συνέχεια
- Για να προστατέψουμε τον συμπαίκτη από μια ruffing-finesse
- Για να κόψουμε τις επικοινωνίες μεταξύ εκτελεστή και μορ
- Για να διατηρήσουμε την επικοινωνία με τον σύντροφο
- Για να παραπλανήσουμε τον εκτελεστή ως προς την θέση κάποιων φύλλων
- Έχουμε την ευκαιρία να κερδίσουμε ή να αναπτύξουμε γρήγορες λεβέ
- Θέλουμε να διατηρήσουμε κάποιο πιάσιμο στο χέρι του συμπαίκτη
- Πρέπει να επιτεθούμε άμεσα σε χρώμα στο οποίο ο συμπαίκτης δεν μπορεί
- Υπάρχει περίπτωση να χαθεί η λεβέ
- Για να χαλάσουμε το timing του εκτελεστή
Προβλήματα άμυνας (Προέρχονται από παλαιότερες
δημοσιεύσεις στον τύπο)
Σχετικά
άρθρα